Köpvillkor

Villkoren är omtanke och nöjda kunder!

C.O.Persson är företaget som i mer än hundra år servat kunder med smycken klockor och bestick. Varje dag servar vi flera hundra personer på Internet och i Kiruna butiken.

Pris I priserna ingår moms med 25 %

Leveranser – Leveranstid Eventuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen. Normalt levereras av varor inom 3-7 dagar med avvikelse för Specialbeställningar som; Namnsmycken; storlekar: längder utöver standard (ej lördag, söndag samt andra helgdagar). Vanligtvis sker våra leveranser som brev med Posten. Vi tar inget ansvar för postens leveranstider och/eller hantering.

Betalningsalternativ Förskott via Bankgiro (Bg), Postförskott; lösen på Posten eller deras utlämningsställe, Kortbetalning via Bambora. Betalning sker enkelt och säkert med Bambora. Bambora håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Bambora ett helt nytt fenomen i Sverige och har med tiden blivit synonymt med säkra nätbetalningar och i butiker. Bambora samarbetar med VISA, MASTERCAD, MAESTRO. BAMBORA startade 2010 är ledande i Norden med att komma igång snabbt och enkelt med säkra kortbetalningar som erbjuds till H&M, SEB, Spotify, Casumo, SAS mfl Läs mer om Bambora här: www.bambora.se

Avgifter Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt, porto) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.

Återbetalningar En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

Reklamation Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer ARN:s rekommendationer.

Sekretess och säkerhet personuppgifter När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.

Leveransförsening Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Vi förbehåller sig för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Vi friskriver oss från förändringar; störningar; åsamkade av eller genom Force majur.

0

Börja skriva och tryck på Enter för att söka